|
Post by khkkrille on Apr 29, 2014 17:39:24 GMT 1
Förstår inte Krille alls just nu. Det är 183 kSEK man vill ha efterskänkta. Sedan handlar det om att klubben behöver kapitaltillskott och vill tidigarelägga en del tillskott, senarelägga en del betalningar och diskutera ersättning för intäktsbortfall pga arenaavtalet. Är det justeringen i kassaflödet du vänder dig emot (verkar helt nödvändigt) eller att förhandla om ersättning för förlorade intäkter? Hellre KK till och med? Jag ser inte att kommunen har något att förlora på att hjälpa KHK. Jag vänder mej emot att klubben ens ska behöva be kommunen! Nu handlar det om i storleksordningen 2 miljoner som man "kräver" enligt SVT..om det är så att de ska tidigarelägga något..då kommer ju de saknas när det egentligen skulle komma? Hur gör man då? Detta luktar inte så bra..och kan jag hoppa på andra klubbar och visa avsky när de dribblar med ekonomin så vore de fan om jag inte gjorde de när min egna klubb gjort likadant! Hela soppan med ekonomin, ambitionerna ( inte de uttalade utan de som klubben visat) och all annan skit runt omkring har gjort mej betydligt mindre intresserad och jag tror inte jag är ensam..tror inte man säljer merän 1500 kort denna säsongen
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 29, 2014 17:41:34 GMT 1
Fin kravlista KHK lämnat till kommunen..rör sej om betydligt mer än de "futtiga" 300 000 som folk trodde det rörde sej om. Nu vill jag på riktigt allvar att kommunen INTE ska bevilja detta..befängt! Ser också ut att bli ett nej.. Tyvärr måste jag hålla med dig, inget jag vill egentligen. Efter säsongen som kommer blir HA lika ointressant som div 1 , bara dyrare! Säsongen 15/16 är HA i stort sett ointressant med den ändring som görs, tyvärr. Ja, detta jag predikat länge här nu..kommande säsongen hade varit vår chans så tajmingen med det ekonomiska var ju briljant!
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 29, 2014 23:50:45 GMT 1
Förstår inte Krille alls just nu. Det är 183 kSEK man vill ha efterskänkta. Sedan handlar det om att klubben behöver kapitaltillskott och vill tidigarelägga en del tillskott, senarelägga en del betalningar och diskutera ersättning för intäktsbortfall pga arenaavtalet. Är det justeringen i kassaflödet du vänder dig emot (verkar helt nödvändigt) eller att förhandla om ersättning för förlorade intäkter? Hellre KK till och med? Jag ser inte att kommunen har något att förlora på att hjälpa KHK. Jag vänder mej emot att klubben ens ska behöva be kommunen! Nu handlar det om i storleksordningen 2 miljoner som man "kräver" enligt SVT..om det är så att de ska tidigarelägga något..då kommer ju de saknas när det egentligen skulle komma? Hur gör man då? Detta luktar inte så bra..och kan jag hoppa på andra klubbar och visa avsky när de dribblar med ekonomin så vore de fan om jag inte gjorde de när min egna klubb gjort likadant! Hela soppan med ekonomin, ambitionerna ( inte de uttalade utan de som klubben visat) och all annan skit runt omkring har gjort mej betydligt mindre intresserad och jag tror inte jag är ensam..tror inte man säljer merän 1500 kort denna säsongen Bra replik från Rolf på hemsidan ikväll på det. Media vill ju ha skandaler (min egen reflektion, inte Rolfs) , det säljer bättre men gör det i onödan jobbigt när det piskar upp stämningar och till och med vänder (före detta?) supportrar mot klubben. Och de lyckas ju rätt väl med det som det tycks.
|
|