|
Post by Sverker on Feb 9, 2017 16:15:04 GMT 1
Tycker denna målvaktstatistiken är klart intressant, gillar faktiskt bägge målvakterna även om Honken känns lite svag på höga skott. Jag har också haft en känsla av att Honken har varit stabilare än Jönsson efter jul, men hellre att det känns instabilt och bringar in poäng än tvärtom. Jag vet att under Växjömatchen tänkte att 'tror att Jönsson hade tagit den pucken', lastar absolut inte Honken för den förlusten dock. Tycker också vi har 2 bra målvakter, men hade gärna sett Jönsson oftare i målet. Brynäs maffian kanske bestämmer? Vad vet jag?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 9, 2017 16:34:06 GMT 1
det enda jag kan säga är att statistiken inte säger allt. Det handlar även om motstånd och försvarsagerande från match till match. Jag går bara på känslan att Honken är bättre för tillfället. Bedömmer agerandet, inte siffrorna... Instämmer om assen. Vi har väl fått samma skada som NHL...poänghysterin. Vad jag minns från förr, så fanns nästan bara andra-ass på mål efter styrning...eller? Varför var du då intresserad av att veta mv statistiken efter jul? ?? Är det så att vi möt sämre lag när Jönsson stått? Har vårt försvarsagerande varit bättre när han stått? Klart att statistiken är intressant att se! Denna gång var den inte överens med min känsla
|
|
|
Post by Sverker on Feb 9, 2017 17:27:10 GMT 1
Varför var du då intresserad av att veta mv statistiken efter jul? ?? Är det så att vi möt sämre lag när Jönsson stått? Har vårt försvarsagerande varit bättre när han stått? Klart att statistiken är intressant att se! Denna gång var den inte överens med min känsla Jag bedömer det som att du inte bryr dig om statistiken, utan din känsla styr! Det utifrån dina svar. Vi får vi se om din känsla blir rätt när dom sparkade Pelle! För det tycker du var rätt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 9, 2017 17:40:26 GMT 1
Enda alternativet att testa något för att rädda play-in, då vi inte har pengar till spelare... Dock är det hemskt, då han gjort så mycket innan.
Statistik säger ju inte allt på långa vägar. Kanske ibland det minsta ibland målvakter, då så mycket handlar om samarbetet med backarna. 5 svåra skott? 25 lätta skott? Osv
|
|
|
Post by Sverker on Feb 9, 2017 18:02:29 GMT 1
Enda alternativet att testa något för att rädda play-i Statistik säger ju inte allt på långa vägar. Kanske ibland det minsta ibland målvakter, då så mycket handlar om samarbetet med backarna. 5 svåra skott? 25 lätta skott? Osv Jönsson får lättare skott än Honken!?! Det verkar vara din slutsats. Du är otrolig! Om KHK går till play-in allt tar plats 6 som Sundlöv ff ser en möjlighet till, hade det inte kunnat ske med Pelle? Ni som nu säger nej, skit i allt snack som är runt detta. Jag misstänker att alla bara spekulerar. Nån har hört av nån osv. Jag tror att de som ger infon tycker det är rätt att sparka honom. Om nu missnöjet varit så stort, borde man väl sparka honom tidigare när man hade det tungt? Trots att KHK var i topp av serien, var jag inte säker på ngn topp 10 placering. Det bedömde jag utifrån hur matcherna KHK vann såg ut! Normalt skulle KHK haft runt 40 p med normal utdelning, då hade MAN kämpat med LIF om kvalplats. Nu har dom 53 p och det finns ett missnöje!?!?! Kontraktet är klart, det borde väl räcka?
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 9, 2017 18:57:03 GMT 1
Jag kan pma dig om vem som gett mej min info om att det var helt rätt att sparka Pelle. Förstår dock inte varför det fortfarande ska skötas och blöta om det? Och framförallt om vi går bättre eller sämre..det är rena spekulationer vars facit vi aldrig får se. Nu har vi de förutsättningar vi har och kan väl diskutera kring de istället?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 9, 2017 19:13:29 GMT 1
Jag kan pma dig om vem som gett mej min info om att det var helt rätt att sparka Pelle. Förstår dock inte varför det fortfarande ska skötas och blöta om det? Och framförallt om vi går bättre eller sämre..det är rena spekulationer vars facit vi aldrig får se. Nu har vi de förutsättningar vi har och kan väl diskutera kring de istället? Var mitt slut inlägg om Pelle. Att jag nämnt honom ibland beror på trådens namn. Ni får gärna diskutera från nuläget. De flesta av mina sista inlägg har berört våra Mvs, men efter att lagt ner tid på att ta fram statistik som efterfrågades och den som efterfrågade det, har efterfrågades likt en struts kört huvudet i sanden. Det kan jag tyvärr inte hjälpa. Tyvärr styr känslor för mycket för honom. Hade statistiken varit till Honkens fördel, hade han nog varit nöjd. Inte intresserad av vem som sagt vad till dig. Vill du veta vilken spelare som sagt till mig att de inte hade några problem med Pelle, så kan jag pma det till dig. Ursäkta om jag skriver vi och oss om KHK. Sitter djupt i mig, men inte längre. För mig är det dom och KHK nu.
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 10, 2017 7:38:42 GMT 1
Jag tycker det var bra att någon av tränarna fick gå. Sedan kan man diskutera om man skulle sparka Pelle eller Ove. Men har aldrig förstått varför man ska ha TRE stycken i båset. Om Ove och Micke nu sköter sig väl så hoppas jag att man sparar in på den tredje tjänsten till nästa säsong.
|
|
|
Post by noll1 on Feb 21, 2017 10:05:34 GMT 1
|
|
|
Post by Sverker on Feb 24, 2017 17:51:18 GMT 1
Leiscester sparkar Ranieri och det är många managers i PL som sympatiserar med honom. Detta (se nedan) tycker jag stämmer in på KHKs behandling av Pelle!
– Om det är på det sättet det hände (att spelarna gjort revolt mot Ranieri) så betyder det att klubben är svag utan ”power”. Det är inte rätt att spelare ska kunna kontrollera ödet för en manager.
Enligt vissa här kom det väl från "säkra källor" att det var som ovan?
Varför ska KHK göra sig av med en tränare som fixat nytt SHL kontrakt, när så få omgångar återstår? För mig är det en hybris hos både ledare och vissa supporters som gillat detta!
Om KHK blir topp 10 nu, så tror jag det blivit det också om Pelle varit kvar. Blir KHK elva, så är sannolikheten stor att den blivit detsamma med honom kvar.
Med facit i hand efter 5 matcher, har inget blivit bättre! Sämre tycker jag. Mot Malmö hemma förra gången räddade Ahlsenfeldt Malmö, det behövde han inte sist. Mot FBK borta sista var vi riktigt bra trots 4-3 förlust, igår var vi inte nära!
Publiksnittet med Pelle ca 4100 på 21 matcher, nu med Molin 3500 på 2 matcher. Inte heller det har blivit bättre. Vad skulle ske när man sparkade Pelle?
Som ni förstår är jag inte en sån som tycker att "det spelar ingen roll vem som står i båset eller målet", bara vi vinner. Jag är inte heller ngn som tycker "att ngt måste göras", jo om jag hade varit ledare i Luleå som troligtvis räknat med en topp 4 plats!
Det KHK gjort mot Pelle är skandalöst, det är vad jag tycker.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 24, 2017 19:29:04 GMT 1
Ni som tycker KHK ( Sundlöv/KHK) gjorde rätt. Varför tyckte ni det? Inga floskler nu som "att man var tvungen att gör nåt"
Nu har vi lite facit (5 matcher), vad har blivit bättre? Nåt som blivit sämre? Ja vi vet att publiksnittet minskat.
Hoppas ni är ärliga och vågar stå för vad ni tycker.
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 24, 2017 20:15:33 GMT 1
Har du inte släppt Pelle än? Vad tjänar de till att älta om honom? För övrigt står jag stenhårt fast vid att de va rätt
|
|
|
Post by Sverker on Feb 24, 2017 21:01:45 GMT 1
Har du inte släppt Pelle än? Vad tjänar de till att älta om honom? För övrigt står jag stenhårt fast vid att de va rätt Nä, jag har inte släppt honom och kommer inte att göra det. Det tycker väl du är löjligt misstänker jag? Vad var rätt med att sparka honom? Motivera gärna.
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 24, 2017 21:22:23 GMT 1
Vad tjänar de till att hålla fast vid det förgångna?? Tror du han ska komma tillbaka? Förstår inte..
Jag ska motivera 1. Pelle kom inte överens med övriga ledare (några)..detta blev ohållbart. 2. Pelle hade inte en del av de bärande spelarnas förtroende..detta blev ohållbart. 3. Pelle hade 11 raka förluster..detta blev ohållbart. 4. Pelle skulle inte få förlängt, man såg kanske chansen att pröva något oprövat (Molin) de matcherna som var kvar.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 24, 2017 22:06:20 GMT 1
Dessa punkter du räknar upp, tycker inte jag är hållbara för att sparka honom. 1. Kom inte överens med några övriga ledare,? Är det en motivering att sparka honom??? 2. Borde inte dessa spelare se sig själva i spegeln? 3. Visst är det så, men borde inte alla i föreningen inse att KHK inte var så bra som det gick innan? 4. Ska man sparka tränare för att de inte ska bli förlängda? ? Borde inte alla vara glada att han fixat ett nytt SHL kontrakt? Hybris hos vissa övriga ledar och spelare? Skandal enligt mig att inte en styrelse kan stå upp för honom!
|
|