|
Post by Sverker on Feb 7, 2017 20:49:07 GMT 1
Sundlöv ja..om han lämnar, då försvinner vår själ och röda tråden som är viktig att ha. Kanske kan ta hit Loob? 😊 Tror han tröttnat på alla agenter som kräver orimliga summor för halvdana spelare.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 8, 2017 14:26:43 GMT 1
Klart att alla skulle gått, om det varit ekonomiskt möjligt. Målvaktsprocenten säger inget om nuläget. Jönsson var bättre tidigare, nu är han det inte. Skulle nästan säga att Honken var bättre mot Växjö, än Jönsson var mot Örebro. Han har inte heller gjort en avgörande insats på länge. Och Honkens spel runt kassen var grymt mot Växjö. Jag är ingen BIF-maffia...innan tyckte jag Jönsson var bättre, men inte för tillfället Stod Jönsson mot Örebro senast? Jag trodde det var Honken. Senast vi vann och tog 3 p mot DIF, så var det väl Jönsson som stod? Så det var nog den senaste avgörande insatsen från nån av våra målvakter.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 8, 2017 15:25:19 GMT 1
Visst tusan stod väl Jönsson då!? Jag tycker i alla fall han är långt ifrån vad han var i början...även några riktigt billiga mål. Ingen av dom är numera omöjlig
|
|
|
Post by Sverker on Feb 8, 2017 15:46:55 GMT 1
Från senaste matchen mot Örebro:
Men Örebros spelövertag skulle betala av sig. I powerplay styrde Johan Wiklander in 0-1, otagbart bakom Johan Holmqvist i
Kan ju tycka att han borde tagit 2-0 målet i den matchen.
Du kan ju gå in och läsa statistiken för mv i SHL, så kan du se att Jönsson är tvåa i den och Honken 13:de!!! Men Honken är bättre med klubban och runt mål, det tycker jag också. Däremot inte vår bästa målvakt!
Att JJ stått mot sämre motstånd köper jag inte. När vi vann som mest, tycker jag ändå de flesta lag var bättre än oss i matcherna. Tack vare vårt försvar och våra mv, så kunde vi vinna ändå!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 8, 2017 16:05:24 GMT 1
Har för mig att jag reagerade på att det var felskrivet. OCH att jag undrade om det verkligen var otagbart. Sitter väldigt långt ifrån, men styrningen kändes också som den kom från långt håll? I statsen står Jönsson linkLever inte han också på statistiken från början, när han låg på 95-96 % varje gång? Skulle vilja se en jämförelse bara efter jul
|
|
|
Post by Sverker on Feb 8, 2017 16:11:45 GMT 1
I matchreferatet på KHKs hemsida står det Honken!?!? Är väl kanske inte så konstigt om det skulle vara fel, för de gör väl det mesta fel.
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 8, 2017 16:17:41 GMT 1
Det var Jönsson som stod mot Örebro.
Tycker också han blivit klart sämre än början av säsongen och gjort tveksamma ingripanden. Är ganska säker på att hans räddningsprocent varit mycket sämre om han hade stått fler matcher.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 8, 2017 16:42:00 GMT 1
Procent för våra mv i år, de har stått lika många matcher: 77,8 (SAIK), 84,0, 89,4, 88,9, 90,3 och 87,1 är Honkens siffror 86,5 i medel 95,4 (SAIK), 88,4, 92,7, 87,8, 88,2 och 90,3 är Jönssons siffror 90,1 i medel Blev mv byte mot SAIK. Även om vi räknar bort den matchen, så har Jönsson bättre räddnings procent. Honken är ff bättre med klubban och runt mål. Om Jönsson har blivit sämre, så anser iaf jag att Honken också blivit det. Jag hävdar därför att här har Hånberg gjort fel.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 8, 2017 17:21:43 GMT 1
Att båda är sämre, emotsäger nog ingen...och det går ju helt i linje med ALLT annat
|
|
|
Post by Sverker on Feb 8, 2017 17:44:51 GMT 1
Att båda är sämre, emotsäger nog ingen...och det går ju helt i linje med ALLT annat Ingen kommentar om jämförelse efter jul som du efterlyste?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 8, 2017 17:56:44 GMT 1
Var 3 matcher till efter jul och där stod Honken i 2 och hade % 93,1 och 92,6. Vi tog 2 p. Jönsson stod en och hade % 97,4 och det blev 3 p.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 9, 2017 12:22:40 GMT 1
På de 14 senaste matcherna efter jul, har vi tagit 8 p. Honken har fixat 2 av dessa och Jönsson 6! Då har Honken stått en match mer.
Vad säger du MrC? Nu har du ju fått svart på vitt på din fråga eller vill du ha mer fakta? Eller är fakta ointressant för dig? Du har kanske en känsla som säger att Honken är bättre?
Den ende jag ser skulle ha ngt emot Pelle är Jönsson!
Kan också säga att dom enda statistiker jag tycker är intressanta är målvakts och målgörare. ASS statistik kan dom lägga ner iaf andra Assen!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 9, 2017 13:07:10 GMT 1
det enda jag kan säga är att statistiken inte säger allt. Det handlar även om motstånd och försvarsagerande från match till match. Jag går bara på känslan att Honken är bättre för tillfället. Bedömmer agerandet, inte siffrorna... Instämmer om assen. Vi har väl fått samma skada som NHL...poänghysterin. Vad jag minns från förr, så fanns nästan bara andra-ass på mål efter styrning...eller?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 9, 2017 15:50:38 GMT 1
det enda jag kan säga är att statistiken inte säger allt. Det handlar även om motstånd och försvarsagerande från match till match. Jag går bara på känslan att Honken är bättre för tillfället. Bedömmer agerandet, inte siffrorna... Instämmer om assen. Vi har väl fått samma skada som NHL...poänghysterin. Vad jag minns från förr, så fanns nästan bara andra-ass på mål efter styrning...eller? Varför var du då intresserad av att veta mv statistiken efter jul? ?? Är det så att vi möt sämre lag när Jönsson stått? Har vårt försvarsagerande varit bättre när han stått?
|
|
|
Post by noll1 on Feb 9, 2017 16:11:58 GMT 1
Tycker denna målvaktstatistiken är klart intressant, gillar faktiskt bägge målvakterna även om Honken känns lite svag på höga skott. Jag har också haft en känsla av att Honken har varit stabilare än Jönsson efter jul, men hellre att det känns instabilt och bringar in poäng än tvärtom.
Jag vet att under Växjömatchen tänkte att 'tror att Jönsson hade tagit den pucken', lastar absolut inte Honken för den förlusten dock.
|
|