|
Post by calvinsmalvin on Nov 15, 2006 22:34:47 GMT 1
Driver du med mig människa?! Du ironiserar fotbollens supporterkultur, jämte hockeyns? Tjena människa, vilken jävla sten har du sovit under de senaste 60 åren? Hockeyn har inte ens någon supporterkultur, utan ett amerikansktbajtat cirkusjippo, där pengar och underhållningsvärdet går före sporten och dess passionerade supportrar. Blir bara löjligt när du argumenterar om "Hammarby och andra fina (fotbolls)klubbar". När alla insatta vet att de förmodligen sjunger ut varenda hockeyklack i Sverige även i underläge med 10-0! De är även den klubbens supporterskara som tog hit den supporterkultur som idag råder i Sverige. Men det visste du väl redan? Jag skämmer inte ut mig när jag buar åt en motspelare. Jag skämmer ut mig när jag står i en hockeyklack som inte kan sjunga en mening på 3 ord utan att använda en bankande trumma som överöstar allt vad SÅNG heter! För det andra skiter jag blankt fullständigt om vad andra tycker om klacken jag står i. Den är inte till för att vara omtyckt, den är till för att vara fruktad. Motståndare ska inte njuta av att spela i t ex Rosenholm, de ska stå nervösa i spelargången och känna att det hellre hade vänt tillbaks till omklädningsrummet än att åka ut på isen. En utopi i hockeysammanhang, men du hajjar va? Tänkte väl det. Varför jämför du hockey- och fotbollsklackar? Klart som fan Hammarbys fotbollsklack skulle sjunga ut varenda hockeyklack. DE ÄR JU FLER. Fotbollsklackar är ju generellt större, fotbollsarenor tar mer folk, och fotboll är en större sport. Hockeysupportrar har sitt sätt att agera på läktare och fotbollssupportrar har sitt sätt. Vad fan säger att det ena sättet är bättre än det andra bara för att du tycker fotboll är roligare att gå på? De flesta av oss här tycker hockey är tusen gånger roligare än fjollboll, så och kladda i KAIF:s gästbok istället. De behöver nog dina idéer bättre än vi. Nu var det ju Jason, och inte jag som drog upp exemplet Hammarby. Sedan var det inte direkt det publikövertaget jag syftade på. Hammarby/DIF/AIK/Blåvitt/Malmö hade också, såklart, sjungt sönder vilket hockeylag som helst på BORTAPLAN. Men den diskussion behöver vi inte rabbla! Mitt inlägg var ett svar på Jasons patetiska fotbollsironisering.
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Nov 15, 2006 22:38:18 GMT 1
NU gömmer vi fotbolls snacket o fortsätter med hur vi går vidare med BB o inte Hammarby/blåvitt/Malmö
|
|
|
Post by Jason on Nov 16, 2006 12:11:36 GMT 1
Nu var det ju Jason, och inte jag som drog upp exemplet Hammarby. Sedan var det inte direkt det publikövertaget jag syftade på. Hammarby/DIF/AIK/Blåvitt/Malmö hade också, såklart, sjungt sönder vilket hockeylag som helst på BORTAPLAN. Men den diskussion behöver vi inte rabbla! Mitt inlägg var ett svar på Jasons patetiska fotbollsironisering. Ja, det var du som började jämnföra fotbollsklackar med hockeyklackar och jag hände på... Tycker det är onödigt att skämma ut klacken hela tiden, men det förstår inte folk. Bara dom själva är nöjda som individer. Undra varför spelarna uppmanar klacken att heja mer på hemmamatcher??? Hmmm... vad kan det bero på?
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 16, 2006 13:27:27 GMT 1
Nu var det ju Jason, och inte jag som drog upp exemplet Hammarby. Sedan var det inte direkt det publikövertaget jag syftade på. Hammarby/DIF/AIK/Blåvitt/Malmö hade också, såklart, sjungt sönder vilket hockeylag som helst på BORTAPLAN. Men den diskussion behöver vi inte rabbla! Mitt inlägg var ett svar på Jasons patetiska fotbollsironisering. Ja, det var du som började jämnföra fotbollsklackar med hockeyklackar och jag hände på... Tycker det är onödigt att skämma ut klacken hela tiden, men det förstår inte folk. Bara dom själva är nöjda som individer. Undra varför spelarna uppmanar klacken att heja mer på hemmamatcher??? Hmmm... vad kan det bero på? Ja det har man ju även läst i pgmbladen där spelare sagt ex "Stötta oss när vi minst förtjänar det" dvs i motgång
|
|
|
Post by Mrfrog on Nov 16, 2006 13:39:12 GMT 1
Ja, det var du som började jämnföra fotbollsklackar med hockeyklackar och jag hände på... Tycker det är onödigt att skämma ut klacken hela tiden, men det förstår inte folk. Bara dom själva är nöjda som individer. Undra varför spelarna uppmanar klacken att heja mer på hemmamatcher??? Hmmm... vad kan det bero på? Ja det har man ju även läst i pgmbladen där spelare sagt ex "Stötta oss när vi minst förtjänar det" dvs i motgång stod även i ett av programbladen att spelarna tycker klacken är som en 6e spelare och man önskar att klacken va lika stark hemma som borta... men det känns som en ny genarition är på väg in i klacken och då kommer säkert ett uplyft även hemma
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 16, 2006 13:44:46 GMT 1
Ja det har man ju även läst i pgmbladen där spelare sagt ex "Stötta oss när vi minst förtjänar det" dvs i motgång stod även i ett av programbladen att spelarna tycker klacken är som en 6e spelare och man önskar att klacken va lika stark hemma som borta... men det känns som en ny genarition är på väg in i klacken och då kommer säkert ett uplyft även hemma låter hoppingivande
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Nov 16, 2006 14:06:01 GMT 1
Ja det har man ju även läst i pgmbladen där spelare sagt ex "Stötta oss när vi minst förtjänar det" dvs i motgång stod även i ett av programbladen att spelarna tycker klacken är som en 6e spelare och man önskar att klacken va lika stark hemma som borta... men det känns som en ny genarition är på väg in i klacken och då kommer säkert ett uplyft även hemma japp låt dom gamla sitta ner i sina järnbyxor , eller vad dom har för lam ursäkt på hemma matcherna. är det så att folk känner att dom vill ordna upp i klacken är dom välkomna till NNÖ det behövs alltid en röst till.
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Nov 16, 2006 14:41:55 GMT 1
Vill ge YB och de andra inblandade i klacken en stor eloge för att ni orkar och vill utveckla klacken! Hoppas ni blir fler och ännu mer högljudda i framtiden!
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 16, 2006 14:53:11 GMT 1
Vill ge YB och de andra inblandade i klacken en stor eloge för att ni orkar och vill utveckla klacken! Hoppas ni blir fler och ännu mer högljudda i framtiden! dito
|
|
|
Post by Teddybear on Nov 16, 2006 15:25:24 GMT 1
Vill ge YB och de andra inblandade i klacken en stor eloge för att ni orkar och vill utveckla klacken! Hoppas ni blir fler och ännu mer högljudda i framtiden! Instämmer! Härligt engagemang där!
|
|
|
Post by Teddybear on Nov 16, 2006 15:33:08 GMT 1
Det verkar som om klubben kommer att fortsätta ha särskilda priser för ståplats, vuxen 40 och ungdom 20.
Kan nog göra att det blir mer folk på stå i fortsättningen.
|
|
|
Post by Jason on Nov 16, 2006 15:55:35 GMT 1
Tror nog att Supporterkluben kan bli riktigt bra om man sätter upp en riktig organisation bakom som håller i trådarna och sätter upp regler, riktlinjer osv. Titta bara på Lakers Lakejer. Där är en supporterförening att se upp till och ta efter. Taget från deras sida: 2000-11-05
Stadgar för den ideella föreningen Lakers Lakejer med hemort i Växjö kommun. Bildad den 5:e november 2000. Stadgarna senast fastställda av årsmötet 7 maj 2005.
ALLMÄNNA BESTÄMMELSER 1 § Ändamål Föreningen skall bedriva följande verksamhet: Att främja intresset för Växjö Lakers genom att i positiv anda stödja Växjö Lakers lag utan att håna eller förnedra motståndare eller domare.
Vision Vi jobbar för att göra hockeyupplevelsen ännu roligare, samt att tagga publiken och få Växjö Lakers till stordåd. Vårat mål är även att göra Lakers Lakejer till ett respekterat namn i hockeysverige.
|
|
|
Post by calvinsmalvin on Nov 16, 2006 17:44:34 GMT 1
Nu var det ju Jason, och inte jag som drog upp exemplet Hammarby. Sedan var det inte direkt det publikövertaget jag syftade på. Hammarby/DIF/AIK/Blåvitt/Malmö hade också, såklart, sjungt sönder vilket hockeylag som helst på BORTAPLAN. Men den diskussion behöver vi inte rabbla! Mitt inlägg var ett svar på Jasons patetiska fotbollsironisering. Ja, det var du som började jämnföra fotbollsklackar med hockeyklackar och jag hände på... Tycker det är onödigt att skämma ut klacken hela tiden, men det förstår inte folk. Bara dom själva är nöjda som individer. Undra varför spelarna uppmanar klacken att heja mer på hemmamatcher??? Hmmm... vad kan det bero på? Du påstår på fullaste allvar att man skämmer ut klacken genom att vissla ut en motståndare? Ja jisses. Folk har olika värderingar. Det är väl därför Växjö Lakers klack är en av de mest utskrattade i det här landet... ---- Ska bli kul och se om KHK går upp och får möta Helsingborg iår. Där lär ni få en annan syn på saker och ting!
|
|
|
Post by Jason on Nov 16, 2006 18:36:33 GMT 1
Du påstår på fullaste allvar att man skämmer ut klacken genom att vissla ut en motståndare? Ja jisses. Folk har olika värderingar. Det är väl därför Växjö Lakers klack är en av de mest utskrattade i det här landet... ---- Ska bli kul och se om KHK går upp och får möta Helsingborg iår. Där lär ni få en annan syn på saker och ting! Var har jag skrivit att man inte får vissla??? Det är en jäkla stor skillnad på att vissla och att verbalt (med hjälp av ord) håna en motståndare. Själv tycker jag att det blir bättre stämmning på matcherna om man håller sig till att heja och lyfta fram sitt eget lag! Nu finner jag inte längre någon nytta att försöka diskutera detta med dig längre... Kom tillbaka när du mognat lite. Over and Out
|
|
|
Post by lawless on Nov 16, 2006 19:23:46 GMT 1
Seriös fråga: Hur gammal är du calvinsmalvin??
|
|