|
Post by calvinsmalvin on Nov 21, 2006 17:05:32 GMT 1
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Nov 21, 2006 17:11:14 GMT 1
man kan inte gämföra fotboll o hoki .. arenorna är mycket större o inget heltak .. men håller mesd att det är mäktigt ..
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Nov 21, 2006 17:29:06 GMT 1
Absolut. Om man kollar inom fotbollen håller jag Elfsborgs "Gulliganer" betydligt högre än Black Army, Järnkaminerna och Hannarbyklacken för att nämna några. Sen för hulliganerna tycka de är hur töntiga som helst Elfsborgs klack heter Guliganerna, inte Gulliganerna! Lite skillnad!
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Nov 21, 2006 17:36:06 GMT 1
men som sagt .. dessa inlägg handlar inte om hur BB skall gå vidare ...
|
|
|
Post by lawless on Nov 21, 2006 17:42:26 GMT 1
Absolut. Om man kollar inom fotbollen håller jag Elfsborgs "Gulliganer" betydligt högre än Black Army, Järnkaminerna och Hannarbyklacken för att nämna några. Sen för hulliganerna tycka de är hur töntiga som helst Haha. Man kan ju undra i vilken jävla värld ni lever i?! Ni har förmodligen tagit till er all fakta, efter vad som skrivs i kvällsblaskorna. Det kan ju inte finnas en enda vettig människa som hellre har 200 guliganer som stöd, än 5000-7000 storlagssupportrar. Tror ni huliganerna är majoriteten på läktarna i sthlm/Gbg/Malmö? Snälla någon. 1500 pers ner till Malmö är väl inget jättemärkvärdigt. Att haussa en speciell match är inte så speciellt unikt, utan ett högt bortagenomsnitt säger ju en hel del mer. Annars borde ju norska Fredrikstad vara världens "bästa" supportrar, då de hade fyllt hela 104 bussar till norska cup-finalen. ;D Den världen jag lever i heter Karlskrona just nu o den världen har ca 60000 invånare, Växjö något större. Du e väl inte så jävla korkad så du kan gämföra det med städer som har upp emot 1,5 milj invånare? Om du nu tycker att det är så fantastiskt häftigt med storstadsklubbar och fotboll, varför bryr du dig då om Karlskrona och deras div2 lag i hockey! ??
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 21, 2006 17:51:03 GMT 1
Kanon. Är impad Ser fram emot när du arrangerar ett tifo på KHK-match. Kanske Du kan börja i något mindre skala Seriefinalen (?) mellan KHK-Hässleholm kanske är ett bra tillfälle att dra igång ?
|
|
|
Post by lawless on Nov 21, 2006 18:01:42 GMT 1
Du har din ljusa stunder
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 22, 2006 20:24:54 GMT 1
Haha. Man kan ju undra i vilken jävla värld ni lever i?! Ni har förmodligen tagit till er all fakta, efter vad som skrivs i kvällsblaskorna. Det kan ju inte finnas en enda vettig människa som hellre har 200 guliganer som stöd, än 5000-7000 storlagssupportrar. Tror ni huliganerna är majoriteten på läktarna i sthlm/Gbg/Malmö? Snälla någon. 1500 pers ner till Malmö är väl inget jättemärkvärdigt. Att haussa en speciell match är inte så speciellt unikt, utan ett högt bortagenomsnitt säger ju en hel del mer. Annars borde ju norska Fredrikstad vara världens "bästa" supportrar, då de hade fyllt hela 104 bussar till norska cup-finalen. ;D Den världen jag lever i heter Karlskrona just nu o den världen har ca 60000 invånare, Växjö något större. Du e väl inte så jävla korkad så du kan gämföra det med städer som har upp emot 1,5 milj invånare? Om du nu tycker att det är så fantastiskt häftigt med storstadsklubbar och fotboll, varför bryr du dig då om Karlskrona och deras div2 lag i hockey! ?? Har jag undrat länge, men inte fått något vettigt svar tror jag
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 22, 2006 20:25:09 GMT 1
Kanon. Är impad Ser fram emot när du arrangerar ett tifo på KHK-match. Kanske Du kan börja i något mindre skala Seriefinalen (?) mellan KHK-Hässleholm kanske är ett bra tillfälle att dra igång ? ;D
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 25, 2006 11:17:42 GMT 1
Blackbugs tillhör ju KHK (till skillnad från många fristående supporterklubbar).
Alla lag i KHK, A-lag, utv-lag, J-lag samt alla ungdomslag hjälper ju till i klubben (enligt den info jag fått i alla fall)
A-lag - jobbar vid vissa arrangemang utv-laget - sköter kiosker under matcherna J-lagen - sköter parkering, med mera
För mig är det självklart att även supporterklubben drar in pengar och/eller hjälper till i klubben. (i kalmar säljer wildcats tex resultatlotter)
Är bara nyfiken på vad man gör eftersom när jag ställde frågan till en i klubben så fick han något frågande i blicken.
Men jag utgår från att han precis som jag är dåligt updaterade. Vi är säkert även dåligt uppdaterade när det gäller en uppgift på att BB-medlemmar inte betalar medlemsavgift i KHK (till skillnad från alla andra i klubben) ? När småknattar får betala både medlemsavgift och deltagaravgift så vore det ju konstigt om vissa grupper var avgiftsbefriade.
Nu vet jag att vissa kommer att se detta som ett klagomål på BB, speciellt eftersom JAG skriver det.
Jag ser det bara som ett försök att få bort vissa missförstånd som cirkulerar i KHK och istället klarlägga hur det egentligen funkar.
Är övetygad om att BB-medlemmar på olika sätt jobbar i klubben. Men det vore bra att detta kom till allmän kännedom eftersomm BB föra säsongen fick ett oförtjänt dåligt rykte.
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Nov 25, 2006 11:27:30 GMT 1
Hörde du inte Pirre's uttalande i radion .. Att det är en helt nystart som gäller ...
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Nov 25, 2006 11:28:01 GMT 1
sen har BB en nästan helt ny styrelse
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 25, 2006 12:23:46 GMT 1
Hörde du inte Pirre's uttalande i radion .. Att det är en helt nystart som gäller ... Jo absolut. jag sriver ju att BB har fått OFÖRTJÄNT dåligt rykte ! När det gäller Pirre så har jag hört at han lägger ned mycket tid, engemang o pengar. Men vad jag är ute efter är ju att BB informerar om dess verksamhet, hur man drar in pengar/hjälper till i klubben, ATT man precis som alla andra betalar medlemsavgift etc När det gäller uppträdandet på (borta)matcherna har man ju visat EN STOR FÖRBÄTTRING jämfört med föregående säsong.
|
|
|
Post by HF on Nov 25, 2006 14:46:27 GMT 1
Betalar man medlemsavg i BB så behöver man väl inte betala till KHK?
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 25, 2006 17:21:39 GMT 1
Betalar man medlemsavg i BB så behöver man väl inte betala till KHK? Vilket spartips till alla medlemmar du lanserar. Nästa säsong kan man alltså välja att betala via Blackbugs för 150:-/år istället för de 400:- /år KHK vill ha imedlemsavgift. Detta borde innebära ett intäktsbortfall för KHK på i runda slängar 75000:-., om alla följer ditt råd.
|
|