|
Post by qALLAHAN on Sept 5, 2006 14:41:18 GMT 1
|
|
|
Post by climber on Sept 5, 2006 14:41:35 GMT 1
konstigt att klubben ringer upp när det är en privat bokad buss,:=( hade klubben gott in och sponsrat denna resa så kan jag ju förstå att dem hade gjort det, men verkligen inte när den är privatbokad. men men.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 5, 2006 14:44:21 GMT 1
Handlar ju om klubbens ansikte oavsett vem som hyr bussen....man kan väl inte bestämma...men önska... Nu gäller det att få ordning på ryktet...
|
|
|
Post by Latex on Sept 5, 2006 14:44:48 GMT 1
Skit i samma - skönare å åka bil så man slipper prata med likasinnade, åsså kan man ha pisspaus när man vill - å då hinner man öla ännu mer
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 5, 2006 14:50:00 GMT 1
Det konstiga är att spriten är så jävla viktig och jämt ska upp till diskussion varje gång det är resa. Nästan aldrig frågor som: När går Bussen? När är vi hemma? VAd kostar det? Hur stor är bussen? eller Vem kör bussen? Nej, den första frågan brukar vara: Får man dricka? Verkar ibland som det är viktigare än matchen...
Jag själv dricker öl. Sprit med ibland. Men aldrig på ishockyn. Jag tycker Ishockeyn i sig själv är ytterst stimulerande. Sponken kan jag pyssla med nån annan kväll...
|
|
|
Post by climber on Sept 5, 2006 15:00:45 GMT 1
Så jäkla trist att höra att folk är så negativa till alkohol, större delar av mängden som har druckit alkohol sköter sig faktiskt, så tar er i kragen och skit i om vi dricker på i detta fall EN FREDAGSKVÄLL. och att klubben har ringt upp och sagt att det skall vara alkoholförbud på bussen så tycker jag att det är pinsamt. vad man gör innan match och efter match ska dem inte bry sig om. förstår ju att dem inte vill att man skall dricka inne i hallen, och detta respekterar jag i högsta grad, men som sagt innan och efter och på väg ner och på väg hem har dem inte med att göra.
|
|
|
Post by Latex on Sept 5, 2006 15:03:34 GMT 1
JJB - Du ja ! Är väl inte så konstigt att folk undrar eftersom det är det som det har tjatats mest om senaste halvåret ! Om jag vill dricka lite bira i samband med att jag ska gå på hokki så gör jag det å då kan det ju vara bra att redan innan veta om jag får göra det på bussen eller inte - annars är det ju synd för alla andra att man upptagit en plats på bussen som man inte tänker utnyttja ! Då planerar jag heldre in å åka bil eller på annat sätt !
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 5, 2006 15:04:34 GMT 1
amen JJ...FATTAR inte VARFÖR sprit är viktigt på idrott??? Fullständigt mysterium! Och jag förstår att klubben är trött på skiten och FÖRSÖKER få ordning! Mycket möjligt att climber sköter sig...men jag förstår inte resonemanget att det är ok att ösa i sig alkohol INNAN matchen.... FÖRSVINNER promillen så fort man kommer in i hallen?
|
|
|
Post by Latex on Sept 5, 2006 15:07:48 GMT 1
Menlös diskussion ! Era moralpredikningar om alkohol eller inte är löjliga ! Det är (nästan) bara vuxna människor som åker på dessa resor och dom bestämmer ju över sitt eget liv !
"NI KAN TYCKA VAD NI VILL - MEN NI RÖR INTE MIN NUBBE Å MIN SILL !!!"
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 5, 2006 15:09:39 GMT 1
Tja....både vi o klubben har SETT att det INTE är en meningslös diskussion!!! Har det inte hänt nog för att bevisa detta?
|
|
|
Post by climber on Sept 5, 2006 15:11:16 GMT 1
amen JJ...FATTAR inte VARFÖR sprit är viktigt på idrott??? Fullständigt mysterium! Och jag förstår att klubben är trött på skiten och FÖRSÖKER få ordning! Mycket möjligt att climber sköter sig...men jag förstår inte resonemanget att det är ok att ösa i sig alkohol INNAN matchen.... FÖRSVINNER promillen så fort man kommer in i hallen? lilla cowboysare, alkoholen varar och är stabil, ;D om du nu inte förstår varför man dricker någon gång ibland så få det förbli ett mysterium för dig, för du lär ju ALDRIG uppfatta det oavsett hur många gånger man förklarar det för dig. du är ju fortfarande bara negativ till allt ;D
|
|
|
Post by Latex on Sept 5, 2006 15:12:35 GMT 1
I år - näe tycker jag inte ! Ny säsong = nya tag ! Straffa de som straffas bör men låt övertaligheten vara ! Tror man inte att folk har lärt sig av det som hände förra säsongen och knappast lär upprepa det igen !? Då kan man ju inte straffa merparten av folket i förebyggande syfte å tro att det är en bra lösning ! Blir ju så att folk åker egna bilar å då verkligen ksiter i vad andra tycker !
|
|
|
Post by Latex on Sept 5, 2006 15:14:57 GMT 1
Näe nu ere dags å dra hem från jobbet å supa ner sig - hittar säkert nåt bra på eurosport å supa till ;D
|
|
|
Post by climber on Sept 5, 2006 15:15:07 GMT 1
I år - näe tycker jag inte ! Ny säsong = nya tag ! Straffa de som straffas bör men låt övertaligheten vara ! Tror man inte att folk har lärt sig av det som hände förra säsongen och knappast lär upprepa det igen !? Då kan man ju inte straffa merparten av folket i förebyggande syfte å tro att det är en bra lösning ! Blir ju så att folk åker egna bilar å då verkligen ksiter i vad andra tycker ! Kunde inte sagt det bättre själv håller me till fullo:=) ;D men tydligen tycker dem om att straffa.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 5, 2006 15:16:24 GMT 1
hehe....jaja...jag är inte här för att skaffa ovänner!! Jag förstår också era åsikter om att bestämma över er själva och hoppas bara att det fortsätter som i Olofström! Stämningen på topp TROTS 2-11!!
|
|