|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Feb 20, 2015 0:23:42 GMT 1
Finns det nåt intresse kvar av ett forum i denna formen? Kanske är det lika bra att lägga ner det?
Jag har själv varit medlem sen 2003, två år innan Vodafon Arena Rosenholm (VAR) byggdes, då vi harvade i div. 3.
Då, på den tiden haglade det tips, förslag, kritik och ännu mer förslag på vad som kan göras bättre.
Men med framgång föds nåt annat... Div 2 blev faktum!
Nu, inte som på på div 3 tiden, börjar folk "förstå hockey". (inte på ditt sätt Sverker, sorry, vill inte förolämpa dig) Kritik kastas på varandra med dock med en stor glimt i ögat, detta håller på tills div 1 tiden...
Resten är väl känd historia?
Säger som många andra: snabelafacebook - snabelatwitter... o.s.v.....
P.s. The Buggels sjöng 1979 om att "Video killed the radio star".
Min kommentar är: allt dör om man inte är poppis och bloggar...........................
|
|
|
Post by aloviak on Feb 28, 2015 8:28:52 GMT 1
Ja nu kan man nog slå in spiken för forumet. Sedan Sverker/MrC har lämnat verkar intresset/ skrivandet ha dött ut helt ?
|
|
|
Post by matse on Feb 28, 2015 11:40:40 GMT 1
KHK har nått dit alla strävat efter. Finns liksom inte så mkt mer att diskutera. Borta är alla heta derbyn. Borta är Bäcklin. Taif är frånkörda. Nu är det bara massa tjafs och folk som märker ord på forumet. Men det vore tråkigt om det försvann.
|
|
|
Post by khkregerar on Mar 1, 2015 11:00:58 GMT 1
Vore väldigt tråkigt om forumet försvann! Det är bara hoppas att det vänder och fler börja skriva här igen!
|
|
|
Post by vsn on Mar 9, 2015 10:33:30 GMT 1
Om en av våra primära moderatorer anser detta så är det väl upp till gruppen bakom forumet att bestämma hur de vill ha det. Det är ju ingen omöjlighet att skapa ett nytt forum om ni tröttnat på att styra det.
|
|
|
Post by Zäta on May 5, 2015 12:27:23 GMT 1
Ofta tråkig ton i forumet. Det kommenteras oftare enskilda personers åsikter än spelare och åtgärder som rör klubben. Visst det är frivilligt att vara här naturligtvis. Men fokus känns många gånger lite galet.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 5, 2015 13:19:45 GMT 1
heh...amen till det. Nästan allt handlar om att attackera folk. Time måste gnälla på mig och sverker. Krille måste gnälla på mig. Ett forum utan egna åsikter är ju helt meningslöst. Vi kanske bara ska göra en kryssruta för "gilla" till sportchefen? Då ser vi bara hur många tummen upp det blir, men inga tummen ner. Lite som facebook. Det kan vi f ö göra med andra också. Hånberg, Tobbe och Miro kan få varsin ruta
|
|
|
Post by Sverker on May 5, 2015 20:03:07 GMT 1
På ett forum måste det vara balans, bra och dåligt! Här verkar man inte få ifrågasätta, allt är bara bra. Märkligt, för allt är inte bra! Många är irriterade på mej, "för att jag vet", Jag visste att Pudas var klar för Brynäs och skrev "att det fanns spelare hos oss som var klar för ngn annan förening" och det blev man hånad för. Ingen spelare gör väl så tyckte vissa! Man kan ju undra vad det beror på!?!? Nyfikenhet, man vill veta men om ngn annan vet så är det bara snack? Själv tycker jag att många här bara ser allt KHK gör är bra. Helt obegripligt för mej. Därför är forumet idag ointressant för mig. MrC, Zäta, khkkrille och ngn till går det att diskutera med, övriga totalt ointressenta att göra det med. Därför gläder jag ex veteran, Time och några andra med att hålla mej härifrån. Med det som presenterats hittills av nyförvärv, liknar det som gjordes när vi gick upp i HA. Det ser inte bra ut nu, hoppas jag har fel!!!!!!
|
|
|
Post by khkkrille on May 5, 2015 20:21:21 GMT 1
Detsamma Sverker. Nope det ser kanske inte så bra ut men för att bestämma det så måste man ju ha en utgångspunkt eller förhoppning om man så vill. Jag ser på de ganska nyktert (enligt mej. Jag inser att vi har sämst ekonomi och sämst förutsättningar att lyckas och med tanke på det så gäller det att chansa med budgetlösningar. Att kategoriskt klassa ner klubb och spelare innan de ens tagit ett skridskoskär i SHL känns tokigt allra helst när man refererar till fforumpersoner de inte har en aning om vilka de är. Det vänder jag mej emot.
|
|
|
Post by veteran on May 5, 2015 22:00:50 GMT 1
Med Mrc och Zäta kan man ha motsatt åsikt i frågor utan att bli idiotförklarad.. Att kalla vissas tjat/påhopp o.s.v. för diskussioner tycker iaf jag är väl magstarkt.
|
|
|
Post by Zäta on May 6, 2015 8:01:25 GMT 1
Jag tycker absolut att vi ska ha ett levande forum. En plattform där det finns utrymme för olika åsikter och tankar. Där det ska finnas möjlighet att lufta det man har på hjärtat gällande klubben/laget. Men under en ganska lång tid tycker jag att det har varit på tok för mycket fokus och idiotförklarande på personerna bakom det som skrivs. Det känns så väldigt onödigt tycker jag.
Glöm inte att alla vi som är här är det av en och samma anledning som förenar oss. HOCKEYN. Vi må tycka olika, det är väl på många sätt ett sundhetstecken kan jag tycka. Klart att en gliring till en forumskollega sitter som en smäck ibland. Men man kan ju leverera dom på olika sätt.
På matchdagen är vi (dom allra flesta) i samma arena, eller ser på samma sändning. Med samma önskan.
Därför kommer jag iaf att tänka mig för innan jag "hoppar på" ngn forumskollega.
I övrigt hoppas jag att forumet kommer att börja leva upp igen. Kanske är en vänligare ton här inne en bra början?
/ Z
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 6, 2015 8:08:59 GMT 1
Väl talat! Jag har precis som sverker ibland försvunnit p g a att man har blivit ironiserad och idiotförklarad..och time är som vanligt i högform...ironin och spydigheternas kung här
|
|
|
Post by khkkrille on May 6, 2015 11:29:24 GMT 1
Väl talat! Jag har precis som sverker ibland försvunnit p g a att man har blivit ironiserad och idiotförklarad..och time är som vanligt i högform...ironin och spydigheternas kung här Inte för att vara sån men den titeln innehar nog ändå Sverker :-) Jag kommer fortsätta "va på" qallahan, veteran,vsn och allt va ni heter när jag anser att ni har fel. Vissa delar man syn med andra inte, att sitta tyst när jag tycker nåt är galet kan jag inte,jag är inte den personligheten. Om jag ska klaga på något rent generellt här så känns det som att många av oss (säkert jag med ibland) har svårt att se helheten. Som exempel, om kalle värvas fast kanske inte öst in poäng eller inte spelat på nivån vi befinner oss så betyder inte det att Sundlöv tagit in kalle för aatt jävlas med oss supportrar utan kalle kanske är här för att det är en billig lösning då vi inte har så mycket deg,han kanske är tänkt att lira i en speciell roll som är skräddarsydd för honom, Är kalle ung kanske Sundlöv fått indikation på att han har grym potential. Det behöver som ni ser inte betyda att Sundlöv vill dra sitt namn i smutsen.
|
|
|
Post by vsn on May 6, 2015 11:49:38 GMT 1
Väl talat! Jag har precis som sverker ibland försvunnit p g a att man har blivit ironiserad och idiotförklarad..och time är som vanligt i högform...ironin och spydigheternas kung här Inte för att vara sån men den titeln innehar nog ändå Sverker :-) Jag kommer fortsätta "va på" qallahan, veteran,vsn och allt va ni heter när jag anser att ni har fel. Vissa delar man syn med andra inte, att sitta tyst när jag tycker nåt är galet kan jag inte,jag är inte den personligheten. Om jag ska klaga på något rent generellt här så känns det som att många av oss (säkert jag med ibland) har svårt att se helheten. Som exempel, om kalle värvas fast kanske inte öst in poäng eller inte spelat på nivån vi befinner oss så betyder inte det att Sundlöv tagit in kalle för aatt jävlas med oss supportrar utan kalle kanske är här för att det är en billig lösning då vi inte har så mycket deg,han kanske är tänkt att lira i en speciell roll som är skräddarsydd för honom, Är kalle ung kanske Sundlöv fått indikation på att han har grym potential. Det behöver som ni ser inte betyda att Sundlöv vill dra sitt namn i smutsen. Som jag ser det så är det bara positivt att folk har olika idéer och åsikter. Det gör att det blir mycket mer nyanserat, och att man kan få lite nya infallsvinklar och sätt att se saker på. Jag irriterar mig på människor som inte har/vågar framföra sina egna åsikter om saker och ting, de är för mig helt överflödiga på ett forum. Det har jag varit ganska tydlig med att påpeka, så det är säkert ingen nyhet för de flesta här inne. Sundlöv har säkert inte tagit in "Kalle" för att jävlas med oss supportrar, men som du säger, säkert pga roller eller potential. Problematiken med detta är att man, enligt mig, inte kan förvänta sig att vi ska ha en spelarutveckling och få en överrepresentation av spelare att blomma ut mitt under pågående säsong (likt förra säsongen) varje år, utan att man tar en risk när man värvar oprövade kort. Om det då inte skulle lyckas så sitter vi där med 12 forwards tänkta i 3e och 4e line. Som någon redan nämnt i en annan tråd här, så tror jag att skillnaden är att vissa drar paralleller till laget föregående säsong, medan vissa andra drar parallellerna till första säsongen i HA. Personligen tror jag att steget mellan HA och SHL är betydligt större än vad många här inne anser att den är. Vissa är, enligt mitt tycke, extremt naiva och tror i princip att HA och SHL är samma nivå. Hur som helst så är jag bara tacksam för att folk vågar vädra sina egna åsikter. Det är grunden till en god forum-kultur. Om alla skulle haft samma åsikter (eller inga alls), så hade det säkert blivit mer harmoniskt här inne, men hur spännande hade det egentligen blivit och vad hade vi egentligen fått ut av det? Gruppen för inbördes beundran kan hålla sig på Twitter.
|
|
|
Post by time on May 6, 2015 11:59:51 GMT 1
Jag är ofta spydig o ironisk. Kanske ofta i frustration över den negativa/gnälliga ton som dominerar här enl mig. Men att Sverker av alla skulle ha svårt för det är stor humor. Självinsikt noll.
Ingen som funderat på varför 95% flytt detta forum? Orsaken man oftast får höra "Va fan ska man vara på klagomuren för ?"
Men i så fall kan jag också glädja några här med att jag drar mig tillbaka på obestämd tid. Hade en lång timeout här förut och förstår egentligen inte varför jag kom tillbaka. Mycket mer givande att prata hockey IRL o på twitter, FB.
Nåja några här är ju kul att prata med därför jag hittade tillbaka kanske.
|
|