|
Post by Medgångssupportern on May 27, 2015 19:52:37 GMT 1
De flesta har flytt på grund av vissa personer.. För ett forum blir så jävla bra om alla tycker likadant? Eller du kanske föredrar om ingen har någon egen åsikt här inne, det är ju mer din stil. Kände du dig utpekad? Folk får gärna ha en annan åsikt än mig, men folk som ständigt gnäller är jag gärna utan. Det är dock sant att flera lämnat detta forumet pga gnällmaffian som härjade här för några säsonger sedan.
|
|
|
Post by vsn on May 27, 2015 21:41:33 GMT 1
Utpekad, nej. Anser att du beter dig på ett drygt sätt och bemöter det på samma dryga sätt, ja.
Synd om dem då, men å andra sidan var du en av de ivrigaste förespråkarna för att lämna forumet och använda andra sociala medier, men du verkar ju fortfarande komma hit, så jag tror inte det är omöjligt att folk fortfarande läser.
Förresten, att ständigt gnälla på att folk gnäller räknas inte som gnäll eller?
(Ja, jag vet att jag ständigt gnäller på att du gnäller på att folk gnäller.)
Jag gnäller också när du gnäller på att andra sociala medier har en annan attityd än vad vi har här. Det tillför absolut ingenting och drar snarare ner attityden ännu mer. De inläggen är mer skadliga för vår forumkultur än en sågning av en spelare är. Inlägg som gör reklam för andra diskussionsforum bör modereras bort snarast om man vill försöka behålla folk här.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 27, 2015 22:42:44 GMT 1
Utpekad, nej. Anser att du beter dig på ett drygt sätt och bemöter det på samma dryga sätt, ja. Synd om dem då, men å andra sidan var du en av de ivrigaste förespråkarna för att lämna forumet och använda andra sociala medier, men du verkar ju fortfarande komma hit, så jag tror inte det är omöjligt att folk fortfarande läser. Förresten, att ständigt gnälla på att folk gnäller räknas inte som gnäll eller? (Ja, jag vet att jag ständigt gnäller på att du gnäller på att folk gnäller.) Jag gnäller också när du gnäller på att andra sociala medier har en annan attityd än vad vi har här. Det tillför absolut ingenting och drar snarare ner attityden ännu mer. De inläggen är mer skadliga för vår forumkultur än en sågning av en spelare är. Inlägg som gör reklam för andra diskussionsforum bör modereras bort snarast om man vill försöka behålla folk här. Som sagt, folk får gnälla hur mycket de vill och jag har min fulla rätt att säga vad jag tycker om det. Jag har endast sagt att jag föredrar andra forum för diskussion än detta, just på grund av den attityd som finns här bland vissa. Om inlägg som handlade om exempelvis twitter eller andra forum togs bort så skulle knappast folk vallfärda hit igen. Det är andra problem som ligger bakom, samt att det finns andra och mer lättillgängliga kanaler där man kan vädra sin åsikt.
|
|
|
Post by vsn on May 27, 2015 22:48:08 GMT 1
Ok.
Så varför är du här?
"Om inlägg som handlade om exempelvis twitter eller andra forum togs bort så skulle knappast folk vallfärda hit igen." Förvisso sant, men nu tänker du reaktivt. De bör självklart modereras proaktivt(så långt det går). Att du ständigt uppmanar folk att lämna forumet i förmån för twitter är inte ens marginellt konstruktivt.
Trög reaktiv moderering har aldrig och kommer aldrig fungera. Man eliminerar skadeomfånget i ett så tidigt stadie som möjligt. Responstid är A och O.
Det är också därför jag anser att man bör ha minst 1 aktiv moderator eller administratör på ett internetforum.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 28, 2015 9:48:09 GMT 1
Det är ju ett par som ALLTID måste gnälla på de som gnäller. Själv har jag aldrig fattat meningen med att prata om personer, hellre än åsikter. Men det är väl för att egna åsikter helt saknas...i synnerhet negativa
|
|
|
Post by khkkrille on May 28, 2015 11:17:58 GMT 1
Vad bottnar alla negativa åsikter i då? Litar mab inte på klubben och dess ledare? Jag har själv svårt att lita på när tex Rolf uttalar sej om ekonomin. Men jag har svårt att förstå hur man kan vara så negativ till laget? Laget är ju som ett pussel, lägger man det rätt så kan det bli bra även om man inte köpt det finaste pusslet eller pusselbitarna. Hur årets pussel kommer bli vet vi ju inte så att ha en åsikt om det och vara trovärdig går ju inte? Eller så sitter jag bara lugn för att jag totalt saknar förväntningar
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 28, 2015 11:55:54 GMT 1
Vad ska vi diskutera då? Har du sett ett forum, där man inte diskuterar spelare och lagsammansättning och vad MAN SJÄLV TROR OCH TYCKER? Ska vi döpa det till Rolf-forumet, eller Ekonomiforumet istället?
Visst, man kan gå hit och säga att "jag litar på klubben", sedan kan man ju lika gärna logga ut igen....för gott
|
|
|
Post by vsn on May 28, 2015 12:30:50 GMT 1
Nu ska du inte vara sån! Vi kan ju diskutera vädret? ...Sålänge ingen gnäller på regn eller stormbyar. Det måste hållas positivt.
|
|
|
Post by khkkrille on May 28, 2015 13:20:22 GMT 1
Näe nu missuppfattade ni nog? Hur kan man klaga på något man inte sett in action? Vi är i Maj och det har ju låtit neråt här sen första dagen efter vi gick upp i princip. Vet ni tanken bakom lagsammansättningen och varför den ser ut som den gör? Jag LOVAR att klaga så fort det visar sej att detta inte håller
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 28, 2015 13:28:24 GMT 1
ok...då kan du logga ut till hösten och du har facit. Dvs ingen egen åsikt, tro eller uppfattning....eller vill du prata om Rolf? Jag kanske har missuppfattat meningen med ett forum...att man ska sitta och spåna egna tankar och spå
|
|
|
Post by khkkrille on May 28, 2015 13:42:00 GMT 1
Så hur trovärdig blir du om du tex klankar ner på volvo och får frågan "har du nån gång kört en volvo?" Och du svarar "nej"? Det är väl ändå facit som är intressant? Du har ju inte en jäkla aning om vad det är rimligt att förvänta sig för spelare?? Och spå har du ju varit ganska oduglig på genom åren annars hade vi på sin höjd varit ett mittenlag i tvåan med alla domedagsprofetior som kommit? Och förresten, ni (vsn, du, ibland Sverker) med att en del inte har egna åsikter. Kan man inte vara någotsånär positiv och ändå ha egen åsikt eller är de bara de som har negativa åsikter som har egna?? Mycket märkligt isåfall.
|
|
|
Post by vsn on May 28, 2015 14:22:05 GMT 1
Så hur trovärdig blir du om du tex klankar ner på volvo och får frågan "har du nån gång kört en volvo?" Och du svarar "nej"? Det är väl ändå facit som är intressant? Du har ju inte en jäkla aning om vad det är rimligt att förvänta sig för spelare?? Och spå har du ju varit ganska oduglig på genom åren annars hade vi på sin höjd varit ett mittenlag i tvåan med alla domedagsprofetior som kommit? Och förresten, ni (vsn, du, ibland Sverker) med att en del inte har egna åsikter. Kan man inte vara någotsånär positiv och ändå ha egen åsikt eller är de bara de som har negativa åsikter som har egna?? Mycket märkligt isåfall. Om du klankar ner på en Volvo-bil för att du har sett Volvo-bilen i aktion tidigare och inte varit nöjd, är det fel då? Du har väl alltid en egen åsikt? Det finns andra som knappast har det, de verkar mer upptagna av att quote:a folk som haft fel när facit ankommit, och det är väl troligtvis därför de inte vågar skriva vad de själva tycker.
|
|
|
Post by khkkrille on May 28, 2015 15:58:26 GMT 1
Jag quotear bara mig själv när jag själv haft rätt Insåg just att de med Volvo var en kass liknelse. Jag menar att för att en spelare ska trivas och producera så krävs det mer än bara talang. Ta Kähkönen, en spelare som gjort landskamper för inte alls längesen men som ingen i Finland skulleens fundera på i landslaget under hans tid i Leksand. Där måste det ju vara annat som gjort hans förändring. En spelare tappar ju inte talangen bara så. Man kkanske ska ha de i åtanke att han har potential och hoppas att Hånberg får ut de ur honom istället för att skriva ner honom? Jag vill gärna se han i denna miljön vi har här med de förutsättningar vi har och kan ge innan jag dömer honom. Hade vi haft bättre ekonomiska förutsättningar än vad vi idag förfogar över hade jag utan tvekan också varit missnöjd med dessa värvningarna men sportchefen gör garanterat allt för att få hit rätt karaktärer för minsta möjliga slant..bara att svälja att vi inte har ekonomi till annat.
|
|
|
Post by time on May 28, 2015 16:59:48 GMT 1
Vad ska vi diskutera då? Har du sett ett forum, där man inte diskuterar spelare och lagsammansättning och vad MAN SJÄLV TROR OCH TYCKER? Ska vi döpa det till Rolf-forumet, eller Ekonomiforumet istället? Visst, man kan gå hit och säga att "jag litar på klubben", sedan kan man ju lika gärna logga ut igen....för gott Antar att du syftar på mig (som vanligt) ang att inte ha några åsikter. Noterar bara att jag haft EGNA åsikter om alla nyförvärv. Undantag de jag sett för lite vilket jag påpekat. Men var är DINA EGNA åsikter om nyförvärven. Har du haft någon EGEN åsikt om ett enskilt nyförvärv?
|
|
|
Post by time on May 28, 2015 17:02:37 GMT 1
Fernström - har jag för dålig koll på. Sett för få matcher. (Men fått omdömen från Växjöhåll som jag tidigare redovisat) Galbraith - håller han samma nivå som hösten 2014 håller han inte i SHL. Fortsätter han som han slutade har han alla möjligheter att bli en bra SHL-mv. Gartner - Inte jättebra koll Men eftersom han i förmiddags sågades vill jag bara väga upp med ett par positiva saker som motvikt. Bäst +/- i Leksand. +2 jämför med stjärnor som Ryno - 20, andra stjärnor låg på -13 till - 22 Näst mest poäng bland backarna. Det var MIN EGEN uppfattning. Väntar på DIN EGEN Qallahan. Väntar fortfarande ...
|
|