|
Post by khkkrille on May 28, 2015 17:54:21 GMT 1
Vad ska vi diskutera då? Har du sett ett forum, där man inte diskuterar spelare och lagsammansättning och vad MAN SJÄLV TROR OCH TYCKER? Ska vi döpa det till Rolf-forumet, eller Ekonomiforumet istället? Visst, man kan gå hit och säga att "jag litar på klubben", sedan kan man ju lika gärna logga ut igen....för gott Antar att du syftar på mig (som vanligt) ang att inte ha några åsikter. Noterar bara att jag haft EGNA åsikter om alla nyförvärv. Undantag de jag sett för lite vilket jag påpekat. Men var är DINA EGNA åsikter om nyförvärven. Har du haft någon EGEN åsikt om ett enskilt nyförvärv? Känns mer som han kollar nåt forum, tar de mest negativa han läser där och gör till sin sanning.
|
|
|
Post by Sverker on May 28, 2015 18:19:30 GMT 1
Att folk lämnat forumet för att jag skulle var negativ (khkkrille skrev det) köper jag inte. Däremot blir vissa irriterade för att "jag vet", men inte skriver vad jag vet. Oftast är det rätt också. Tror det har med nyfikenhet att göra, vad vet jag? Oftast blir man då kallad "besserwisser", vilket jag tycker är tråkigt. Att jag inte skriver allt jag vet, har med min respekt för KHK att göra. En medlem som Medgångarn (finns andra också nån kallar sej veteranen eller veteran), har jag ingen förståelse för. Har de en egen åsikt? Tror inte det! Mr C, vsn, khkkrille och vissa andra har det, dessa är kul att argumentera och diskutera med. Gäller även time! I övrigt tycker jag vsn:s inlägg i detta var mycket bra! Att man sen är här som moderator i flera andra nick, tycker jag är skandal och helt åt helvete! Hen som är det är självklart medveten. Avgå som moderator! Ett forum måste ha moderatorer som någon skrivit, om inte lägg ner forumet och starta ett nytt med folk som är här. Finns nya moderatorer? Isf borde man skriva ut dessa, nu står samma kvar under alla ämnen.
|
|
|
Post by khkkrille on May 28, 2015 18:46:25 GMT 1
Nä Sverker jag har inte sagt att folk lämna pga dig utan att du bla brukar säga att folk inte har egna åsikter och ofta till dem som är positiva. I övrigt håller jag med dig. En sak bara, du säger att du vet något men skriver inte vad men att du oftast har rätt. Hur ska vi veta om du har rätt om vi inte vet vad du vet? Låter märkligt minst sagt
|
|
|
Post by Sverker on May 28, 2015 19:30:59 GMT 1
Nä Sverker jag har inte sagt att folk lämna pga dig utan att du bla brukar säga att folk inte har egna åsikter och ofta till dem som är positiva. I övrigt håller jag med dig. En sak bara, du säger att du vet något men skriver inte vad men att du oftast har rätt. Hur ska vi veta om du har rätt om vi inte vet vad du vet? Låter märkligt minst sagt Du får väl tro på mej alt kalla mej "besserwisser", som vissa gör.
|
|
|
Post by khkkrille on May 28, 2015 20:05:23 GMT 1
Jodå jag vet att du haft rätt några ggr men du förstår väl att de låter lite dumt va?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 28, 2015 21:06:22 GMT 1
En medlem som Medgångarn (finns andra också nån kallar sej veteranen eller veteran), har jag ingen förståelse för. Har de en egen åsikt? Tror inte det! Mr C, vsn, khkkrille och vissa andra har det, dessa är kul att argumentera och diskutera med. Gäller även time! En egen åsikt är alltså att skriva vad andra skrivit på andra forum enligt dig? Ok då vet jag!
|
|
|
Post by vsn on May 28, 2015 21:51:28 GMT 1
Nej men qallahan kanske gjorde det för att folk klagade på att han var negativ utan anledning, då kollade han omdöme från tidigare klubbar. Här är dina inlägg från de senaste 20 sidorna i Silly Season-tråden (jag utgår från att du bara använder ett pseudonym): " Ok." " Lika bra att lämna W.O kommande säsong om man får tro vissa... samma personer var lika "positiva" inför förra säsongen." "P elle Hånberg har en uppmaning till alla på twitter..." " På med skyddsglasögonen, snart kommer Sverker." " Otippat att mrQ skulle börja gnälla om priset på säsongskort.. om du nu tycker att det är så dyrt är det väl bara att köpa säsongskort på de platserna där det är reducerat pris? Innan man gråter ut får man komma ihåg att våran arena är i minsta laget, därför blir priserna också högre... men det bortser man ju gärna ifrån. Och om man ska gå efter vad mrQ siade om innan förra säsongen så vill jag tipsa er andra om att spela på att KHK spelar i slutspelet till våren. " Det här är typexempel på att inte ha en egen åsikt. Vad tycker du själv att du tillför till Silly Season-tråden med de här kommentarerna? Är du verkligen i en position där du anser att det är ett sunt beteende att klanka ner på en av våra mest aktiva medlemmar för att han anpassar sig och hämtar in flera synvinklar om man ställer det i relation till vad du tillfört? Förstår du varför folk blir irriterade när du beter dig som du gör utan att våga vädra dina egna spekulationer?
|
|
|
Post by veteran on May 28, 2015 22:04:56 GMT 1
Att folk lämnat forumet för att jag skulle var negativ (khkkrille skrev det) köper jag inte. Däremot blir vissa irriterade för att "jag vet", men inte skriver vad jag vet. Oftast är det rätt också. Tror det har med nyfikenhet att göra, vad vet jag? Oftast blir man då kallad "besserwisser", vilket jag tycker är tråkigt. Att jag inte skriver allt jag vet, har med min respekt för KHK att göra. En medlem som Medgångarn (finns andra också nån kallar sej veteranen eller veteran), har jag ingen förståelse för. Har de en egen åsikt? Tror inte det! Mr C, vsn, khkkrille och vissa andra har det, dessa är kul att argumentera och diskutera med. Gäller även time! I övrigt tycker jag vsn:s inlägg i detta var mycket bra! Att man sen är här som moderator i flera andra nick, tycker jag är skandal och helt åt helvete! Hen som är det är självklart medveten. Avgå som moderator! Ett forum måste ha moderatorer som någon skrivit, om inte lägg ner forumet och starta ett nytt med folk som är här. Finns nya moderatorer? Isf borde man skriva ut dessa, nu står samma kvar under alla ämnen. Jag har jättemånga åsikter och ibland vet jag också hemlisar. Har dock inget behov av att skriva jättelånga inlägg för att framhäva alt. försvara mig själv inför andra och framförallt dig. Testa att titta på en match utan ljud och efterkommentarer så kan vi diskutera den sen....
|
|
|
Post by vsn on May 28, 2015 22:14:11 GMT 1
Äsch, du brukar ju skriva dina åsikter och sakliga inlägg. Förstår inte riktigt varför du blev nämnd som exempel.
Det största problemet här är att det är jävligt många gäster sett till antalet aktiva användare. Flera hundra som läser varje dag, men bara en handfull som skriver något öht. Det blir väldigt lätt konflikter när man stångas mot samma användare vareviga dag.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 29, 2015 6:20:56 GMT 1
Nej men qallahan kanske gjorde det för att folk klagade på att han var negativ utan anledning, då kollade han omdöme från tidigare klubbar. Här är dina inlägg från de senaste 20 sidorna i Silly Season-tråden (jag utgår från att du bara använder ett pseudonym): " Ok." " Lika bra att lämna W.O kommande säsong om man får tro vissa... samma personer var lika "positiva" inför förra säsongen." "P elle Hånberg har en uppmaning till alla på twitter..." " På med skyddsglasögonen, snart kommer Sverker." " Otippat att mrQ skulle börja gnälla om priset på säsongskort.. om du nu tycker att det är så dyrt är det väl bara att köpa säsongskort på de platserna där det är reducerat pris? Innan man gråter ut får man komma ihåg att våran arena är i minsta laget, därför blir priserna också högre... men det bortser man ju gärna ifrån. Och om man ska gå efter vad mrQ siade om innan förra säsongen så vill jag tipsa er andra om att spela på att KHK spelar i slutspelet till våren. " Det här är typexempel på att inte ha en egen åsikt. Vad tycker du själv att du tillför till Silly Season-tråden med de här kommentarerna? Är du verkligen i en position där du anser att det är ett sunt beteende att klanka ner på en av våra mest aktiva medlemmar för att han anpassar sig och hämtar in flera synvinklar om man ställer det i relation till vad du tillfört? Förstår du varför folk blir irriterade när du beter dig som du gör utan att våga vädra dina egna spekulationer? Om du tycker att det är typexempel på att jag inte har en egen åsikt så anser jag att du bör gå ner till närmaste grundskola och fråga om du kan få vara med på lektionerna i svenska. Vad är en egen åsikt? Är det att kopiera andras inlägg och sedan skriva ut det som sitt eget? Sverker var den första som använde sig av "ingen egen åsikt" som ett försvar av sin egen storhet. Han är väldigt pigg på att använda detta uttryck samt "avundsjuk" när han blir angripen. Är det en egen åsikt att säga ifrån när man tycker att vissa gått för långt i sitt gnäll? Enligt vissa här är det en egen åsikt att kopiera andras inlägg, men inte när man säger ifrån. Tycker ni att det förstnämda är riktigt så råder jag er att följa med vsn till skolbänken. Angående mina spekulationer så blir de högst ointressenta då jag ej sett dem spela. Det är bara att gratulera dem som har en spåkula och kan se in i framtiden. Jag går dock på vad andra skrivit, positivt som negativt och tror att om Pelle lyckas forma kedjorna rätt så kommer vi få ett bra lag. Vissa här blir arga när KHK inte värvar Sidney Crosby, men jag ser lite mer nyktert på det hela och förstår att vi inte ens är top 20 för några av de bästa spelarna som söker sig till Europa. Det har även gnällts på priset på säsongskorten, men även där skjuter man i stolpen. Mindre arena = högre pris. Större arena = lägre pris.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 29, 2015 8:41:50 GMT 1
Kopiera andras inlägg?? Om det menas att jag säger vad som skrivs i andras forum, så jag HÄVISAR till vad andra säger...de som har sett spelaren i fråga, något som jag oftast inte gjort. Jag anser att det är en utgångspunkt för tyckandet. EFTER det, så kan man börja tänka på om han passar hos oss...om han nu inte varit bra innan, varför...osv. Om han varit mindre bra, så förutsätter man naturligtvis inte att han plötsligt blir grym här. T ex så TROR jag att chansen är större att en som varit grym förra säsongen, också blir det här, än en som INTE varit det! Ren logik. Sedan brukar jag själv skriva att vi verkar värva samma typ av spelare som vi haft. Aggressiva och snabba. Detta brukar jag säga kan vara positivt, för att de passar in i vårt system. Ett system som dessutom är roligt att titta på.
Krille nämner Kähkönen. Honom har jag inte sågat...snarare inte sagt något om, då han borde kunna bli bättre än förra säsongen. Sågas gör ju alla rena chansningar, allra mest alla förlängda kontrakt och ytterligare spelare som inte testat på SHL. Det som känns som rena ryska rouletten. Såna spelare man gärna ska testa några, men inte 10-15 st!
|
|
|
Post by time on May 29, 2015 9:04:34 GMT 1
Kopiera andras inlägg?? Om det menas att jag säger vad som skrivs i andras forum, så jag HÄVISAR till vad andra säger...de som har sett spelaren i fråga, något som jag oftast inte gjort. Jag anser att det är en utgångspunkt för tyckandet. EFTER det, så kan man börja tänka på om han passar hos oss...om han nu inte varit bra innan, varför...osv. Om han varit mindre bra, så förutsätter man naturligtvis inte att han plötsligt blir grym här. T ex så TROR jag att chansen är större att en som varit grym förra säsongen, också blir det här, än en som INTE varit det! Ren logik. Sedan brukar jag själv skriva att vi verkar värva samma typ av spelare som vi haft. Aggressiva och snabba. Detta brukar jag säga kan vara positivt, för att de passar in i vårt system. Ett system som dessutom är roligt att titta på. Krille nämner Kähkönen. Honom har jag inte sågat...snarare inte sagt något om, då han borde kunne bli bättre än förra säsongen. Sågas gör ju alla rena chansningar, allra mest alla förlängda kontrakt och ytterligare spelare som inte testat på SHL. Det som känns som rena ryska rouletten. Såna spelare man gärna ska testa några, men inte 10-15! OK Men du gnäller för att jag inte har några egna åsikter. När jag framför mina åsikter om spelare i truppen och frågar vad dina åsikter om dessa är så svarar du inte.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 29, 2015 9:24:17 GMT 1
Fernström - har jag för dålig koll på. Sett för få matcher. (Men fått omdömen från Växjöhåll som jag tidigare redovisat) Galbraith - håller han samma nivå som hösten 2014 håller han inte i SHL. Fortsätter han som han slutade har han alla möjligheter att bli en bra SHL-mv. Gartner - Inte jättebra koll Men eftersom han i förmiddags sågades vill jag bara väga upp med ett par positiva saker som motvikt. Bäst +/- i Leksand. +2 jämför med stjärnor som Ryno - 20, andra stjärnor låg på -13 till - 22 Näst mest poäng bland backarna. Det var MIN EGEN uppfattning. Väntar på DIN EGEN Qallahan. Väntar fortfarande ... Vet inte om jag diskuterat så många enskilda spelare alls. Det är väl mer allmänt hanterande av truppen, precis som jag skrev nyss. Galbraith har jag redan undrat varför krille är så orolig för. Gartner har jag kommenterat. Anonym, men trots allt positivt mer +/-. Ingen spelare man dansar över. Klart att det är en SHL-spelare, men känns som de behöver ha högre klass, för att kompensera alla osäkra kort.
|
|
|
Post by time on May 29, 2015 9:26:47 GMT 1
Det var MIN EGEN uppfattning. Väntar på DIN EGEN Qallahan. Väntar fortfarande ... Vet inte om jag diskuterat så många enskilda spelare alls. Det är väl mer allmänt hanterande av truppen, precis som jag skrev nyss. Galbraith har jag redan undrat varför krille är så orolig för. Gartner har jag kommenterat. Anonym, men trots allt positivt mer +/-. Ingen spelare man dansar över. Klart att det är en SHL-spelare, men känns som de behöver ha högre klass, för att kompensera alla osäkra kort. Tack
|
|
|
Post by khkkrille on May 29, 2015 9:47:22 GMT 1
Kolla Galbraiths gaa i vm, qallahan, 9 insläppta på två matcher mot den sortens klass spelare han lär möta varje match i SHL. Där har du ett bra argument till varför jag är orolig..tycker att han och Linus är likvärdiga. Vad vi lärt oss genom åren är att målvakterna har väldigt stor betydelse (Svensson, Fransson, Leinonen) för att nå framgång. Jag tycker att vi har det svagaste målvaktsparet med ett av SHLs svagaste försvar framför sej..det är ingen bra kombo tycker jag.
|
|